Handelsbetingelser

 

Handelsbetingelserne gælder for forbrugeres køb af varer på www.oernbergvin.dk.


Betaling

Beløbet trækkes, når varen afsendes.

Hvor der er tale om specialfremstillede varer, kan betalingen trækkes før afsendelse. I så fald vil det fremgå af produktsiden.


Alderskrav

Ørnbergvin overholder den danske lovgivning omkring salg af alkohol. Der gælder derfor skal kunder være minimum 18 år for at købe alkohol over 16,5%.

Ørnbergvin  forbeholder sig retten til at kræve billeddokumentation fra kunden inden ordren behandles.


Ikke afhentede forsendelser/nægtet modtagelse

Hvis din fortrydelsesret er udløbet (se herom nedenfor) og du nægter modtagelse eller ikke afhenter varen i pakkeshop, skal du betale for varen.  Er vareren returneret, vil du blive opkrævet fragtomkostninger for at få varen fremsendt igen.

Hvis din fortrydelsesret ikke er udløbet (se herom nedenfor) og du  nægter modtagelse eller ikke afhenter varen i pakkeshop indenfor anført frist, forbeholder vi os retten til at fratrække et beløb svarende til vores faktiske fragtomkostninger i forbindelse med returnering af forsendelsen. Beløbet vil blive fratrukket når ordren returneres.


Levering

Vi tilbyder at levere varer til adresser i Danmark.

Varerne leveres 1-3 hverdage efter din bestilling.  Ved undtagelser nævnes det på den enkelte produktside.  Vi tager forbehold for midlertidigt udsolgte varer.

Vi tilbyder følgende leveringsformer: Postnord.

Vi forbeholder os dog retten til at sende varerne via andre kanaler/fragtmænd, forudsat at leveringstidspunkt og -sted matcher den oprindelige forsendelses form.


Fortrydelsesret

Vi yder fortrydelsesret i henhold til forbrugeraftaleloven

Du kan fortryde dit køb uden begrundelse inden for 14 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra, du får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere partier eller dele, løber fortrydelsesfristen fra du får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

Du kan ikke fortryde dit køb, hvis du har brudt forseglingen (åbnet drikkevarer).


Sådan fortryder du

Du fortryder ved at give os klar besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder, til

Ørnbergvin ApS
Drusbjergvej 2,
4583 Sjællands Odde

Eller

info@oernbergvin.dk

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.


Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til:

Ørnbergvin ApS
Drusbjergvej 2,
4583 Sjællands Odde

Uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returnering af varen.


Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke ekstra omkostninger, når du har valgt en leveringsform, der er dyrere, end den billigste form for levering, som vi tilbyder.

Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.


Varens stand ved returnering og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af en vares værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen. Emballagen må åbnes, men ikke ødelægges. Hvis emballagen mangler eller er ødelagt, kan det udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for. Du kan ikke returnere drikkevarer, der har været åbnet. Du kan godt returnere fx. 5 uåbnede flasker fra en kasse med 6 flasker.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.


Reklamation – hvis der er noget galt med varen

Skulle du mod forventning opleve fejl eller mangler på dine varer, bedes du hurtigst muligt og senest 3 dage fra modtagelse af dine varer kontakte vores kundeservice, via mail eller per telefon, så vi kan rette fejlen.

Der kan være tilfælde hvor vi har brug for at få tilsendt det produkt du reklamerer over inkl. Emballagen, så vi kan undersøge det nærmere, og evt. videresende det til vores leverandør. Du bedes derfor gemme produktet inkl. Emballagen, indtil du har været i dialog med vores kundeservice. Skulle vi have behov for at få produktet returneret, afholdes udgifter til transporten af os.

Ved produkter der ikke er drikkervarer, finder købelovens mangelsregler anvendelse. Du har derfor 2 års reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få produktet repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation. Dette er kun gældende, såfremt der er tale om en berettiget reklamation, og hvis manglen ved produktet ikke er opstået som følge af slid, fejlagtig brug eller anden adfærd, der har forvoldt skade på produktet. Du skal reklamere hurtigst muligt og senest 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen eller manglen ved produktet.